zondag 23 oktober 2011

Snorkelen / duiken


Vanochtend ging de wekker vroeg (we hadden heerlijk geslapen en geen last van herrie-beestjes gehad) want we zouden om 08.25 opgehaald worden voor ons snorkel tripje. We liepen naar het dorpje om te ontbijten en toen we terug liepen werden we al gebeld door een ongeduldige bus-chauffeur, dat hij 15min eerder er zou zijn. Dat zouden wij proberen te redden, maar dat was flink rennen. Toen we eenmaal met de bus bij de haven kwamen bleek dat we nog 20min moesten wachten, dat was een beetje jammer…. Gelukkig hebben ze daar tax-free shopping, maar dat gelukkig ging er snel vanaf want de prijzen waren vrij prijzig.

We gingen met de boot naar Pulau Payar, een eilandje op 50min varen van Langkawi. Op de boot kregen we nog de optie om een duik te doen en dat wilde Tonnie wel. Dus bij aankomst ging ik alvast snorkelen en Tonnie ging verder met de boot om te duiken. Het snorkelen was eerst even onwennig, maar toen ik het eenmaal door had was het genieten van het onderwater leven. Tonnies duik was ook super mooi, hij heeft grote vissen gezien en mooi gekleurd koraal. Met het snorkelen heb ik veel gekleurde vissen gezien en ook wat mini-haaitjes. Ik was door Jolien al gewaarschuwd dat je je billen goed moet insmeren omdat je met een zwemvestje in het water ligt en daardoor je billen boven water komen. Ik had ze goed ingesmeerd, maar toch zijn ze rood, net als mijn benen en Tonnies rug! Hopen dat het morgen weer wat bijgekleurd is en dat we er niet teveel last van hebben!













Vanavond zijn we naar het luxe restaurant van het dorpje geweest, het was bijna 30 euro per persoon (heel duur voor hier) maar het was heerlijk en, ze hadden Rose D' Anjou, dat werd kruipend terug naar het resort!!! 












Vandaag hebben we een mangrove-tour gedaan, dit was ook erg mooi, net als alles op dit eiland eigenlijk, dat verslag zullen we in Kuala Lumpur online zetten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten