vrijdag 21 september 2012

Roadtrip Albuquerque (New Mexico) naar Flagstaff (Arizona)


Vandaag onze laatste lange roadtrip. We waren op tijd weggereden, maar goed ook want het 2baans stuk snelweg was ‘ bezaaid’  met vrachtverkeer. We kwamen ook in onze eerste file van de vakantie, gelukkig reed het nog aardig door, maar we hadden wel wat vertraging opgelopen.



Toen ik na een tijdje op mijn gsm keek zag ik dat die tijd anders was dan de klok in onze auto. Zouden we dan toch een tijdzone zijn doorgegaan? Ik keek het even na en idd, we waren de tijdzone tussen Texas en New Mexico vergeten. Dus wij de klokken een uurtje terug gezet en helemaal blij dat we het zo relaxed konden doen vandaag. We  wilden graag nog naar Slide Rock nabij Flagstaff maar wisten niet of we daar tijd voor zouden hebben, maar dat hadden we dus nu wel!





Toen gingen we lunchen bij Denny’s, beide een heerlijke salade, echt  een lekkere afwisseling na alle Amerikaanse vette hap! Daar zag ik dat mijn telefoon aangaf dat het 12:00uur was terwijl wij dachten dat het 13:00uur was… verwarring alom! Dus wij aan de serveerster vragen wat de tijd was en idd, het bleek 12:00uur te zijn. ( iets met zomertijd in Arizona ) Dus nog meer tijdswinst op deze dag, prachtig!

Wij kwamen dus bij tijds aan bij Slide Rock, ik had onderweg mijn bikni al aangetrokken en Tonnie kleede zich nog even om op de parkeerplaats. Wij liepen naar het water en het zag er erg leuk uit. Echter was het water extreem koud, niks voor mij natuurlijk. Dus ik bleef netjes alleen met mijn voeten in het water terwijl Tonnie toch even de slide afging!






Nadat Ton was opgedroogt gingen we naar Flagstaff op zoek naar een hotelletje. Dit doen we met coupons die wij halen bij de visitors-centers die zitten bij binnenkomst van iedere staat. Het eerste hotel had nog wel kamers vrij maar wilde ons niet de prijs geven die op de coupon stond, dus gingen wij verder. Het 2e hotel zat volgeboekt, dus weer verder zoeken. Het 3e hotel had nog kamers beschikbaar en ook tegen het coupon tarief, gelukkig maar.




Ik ben blij dat we verdere hotels allemaal vastgelegd hebben, het blijkt toch niet voor mij gemaakt te zijn dat ‘ bonnefooi’  reizen. Elke keer op zoek naar een kamertje waar je wel normaal kan douchen en slapen ( is dus 1x niet echt gelukt ;) ) ben ik wel een beetje klaar mee. Daarbij heb ik ook niet het idee dat het zoveel goedkoper is, vroeg boeken is naar mijn idee goedkoper dan lastminute aankloppen met een couponnetje.

We zijn nog even bij een Walmart geweest want onze flesjes water gaan er snel doorheen.  En daarna hebben we heerlijk gegeten bij de Outback en als toetje een ijsje gehaald bij Baskin ‘n Robbins, echt een heerlijk ijs-tentje!







1 opmerking:

  1. Lekker, die extra uurtjes ;-) ! En wel leuk dat Slide Rock, maar zelfs in de zomer ijskoud, en ik ben er verder ook niet in geweest hoor ... De Dairy Queen onderweg nog tegengekomen op dat weggetje naar Slide Rock ? In ieder geval toch lekker de Outback gevonden als restaurant, en ik zal misschien volgende keer een ijsje proberen bij BR !!

    Enne, ook niets voor mij hoor, op de bonnefooi ... Gewoon lekker vooraf priceline !

    BeantwoordenVerwijderen