vrijdag 21 september 2012

Monument Valley, Antelope Canyon, Horse Shoe blend

Vanochtend ging de wekker weer vroeg, we hadden een drukke dag voor de boeg.

Na de laatste glim op de Grand Canyon reden we richting Monument Valley.





 Het was een flink stuk rijden, maar ik wilde het heel graag eens gezien hebben. Onderweg sprongen onze telefoons weer over naar een andere tijdzone, dat was even schrikken want de Antelope Canyon konden we maar tot 16:00uur bekijken en we zouden dat net redden. We kwamen er niet uit welke tijdzone het precies was dus belden we even met Nederland (Tonnies vader) en die zei dat onze telefoons het fout hadden. De navigatie dus ook, en we bleken een uur speling te hebben, fijn! Ik had gedacht dat we Monument Valley al van heel verweg zouden zien, maar dat viel tegen. Het viel zelfs zo tegen dat ik echt telleurgesteld was, maar, toen reden we de bocht om en zagen we ze ineens, heel mooi! Nog even bij het visitors center geweest, vanaf daar mooie foto’s gemaakt en toen was het alweer tijd om richting Page te rijden. Het was een kort bezoekje, maar we hebben er geen spijt van gehad!







 We hadden een snelle lunch genomen bij Burger King en we kwamen rond 15:00uur aan bij de Antilope Canyon in Page. Echter konden we daar niet met creditcard betalen en hadden we niet genoeg cash geld bij. Dus moesten we eerst naar Page rijden om te pinnen en daarna terug. Om 15:30 liepen we de Canyon in. Ook zo indrukwekkend, alle natuur is hier prachtig, we genieten enorm!






We waren rond 16:30 weer buiten en besloten om gelijk maar door te rijden naar de Horse Shoe blend. Hier maakt de Colorado River (die ook door de Grand Canyon stroomt) een 180graden bocht. Was erg mooi om te zien. Wel heel hoog overigens, ik baal ervan dat mijn hoogtevrees soms toch op aan het spelen is. Ik vind het onwijs eng zo vlak langs die randen, brr. En morgen gaan we naar Zion, daar gaan we nog een route doen met enge randjes, maar ik ben benieuwd of me dat gaat lukken want ik merk dat ik steeds meer blokkeer als ik bij flinke dieptes in de buurt kom......





Het was een drukke dag, maar zeker niet teveel voor ons. Ik kan me voorstellen dat mensen ons voor gek verklaren dat we dit allemaal in 1 dag gezien hebben, maar wij hebben er enorm van genoten en zijn blij dat we toch een glimp hebben kunnen zien van deze mooie natuur!

Het dorpje waar we nu zijn valt 's avonds een beetje tegen, dus we hebben lekker in de hotelbar gezeten. En nu zijn alle verslagen weer up to date! Ik ga lekker slapen, morgen gaan we vroeg op pad richting Zion!

3 opmerkingen:

  1. Fantastisch om jullie reisverslag te lezen! Antilope Canyon is echt een uniek stukje natuur. Ook ik heb daar met m'n camera veel foto's gemaakt. Geniet verder van jullie reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige dag weer, wat hebben jullie VEEEEL gezien vandaag. En inderdaad, allemaal zo verschrikkelijk mooi. Wij vonden het een flinke wandeling naar Horsehoe Bend; zeker hartje zomer ;-) ! De golfbaan in Page nog zien liggen, heb ik heerlijk gespeeld met zoals te verwachten een prachtig uitzicht !!

    Weer bijgelezen en inmiddels dus in het geweldige Vegas; al een paar foto's op FB gezien, ben heel benieuwd naar het verslag !

    BeantwoordenVerwijderen