zondag 23 oktober 2011

Penang - Langkawi

's Avonds hadden we lekker gegeten bij een Hakwer tentje.

In iedere hotelkamer in Maleisie staat de richting van mekka aangegeven op het plafond.

We vertrokken met de boot van 08.30 van Penang naar Langkawi. De boottocht duurt in totaal 3uur, ik had op internet gelezen dat mensen best zeeziek konden worden op de boot, dus ik had voor de zekerheid een wagenziekte pilletje ingenomen, maar gelukkig hadden we een rustige zee en had ik nergens last van. De airco op de boot stond wel erg koud, dus bleef ik lekker op het bovendek(je). We hadden mooi uitzicht op George Town, wat van veraf best een mooie stad is :D

Onderweg passeerden we diverse eilandjes, het leek wel het decor van Expeditie Robinson, zo mooi! Na 3uur varen kwamen we aan in de haven van Langkawi en namen we een taxi naar ons resort.

Het resort is hartstikke mooi, we kregen een mooie kamer met zijdelings zicht op zee! We deden onze zwemkleren aan en gingen heerlijk aan het strand liggen en in het zwembad zwemmen. Op dit moment wordt afgeraden om in de zee te zwemmen ivm de kwallen die er zitten. Rond 15.00uur betrok de lucht en begon het te regenen, dat was jammer, maar dat gebeurt hier in oktober (bijna) iedere dag. We gingen naar onze chalet en hebben op het balkon nog lekker zitten lezen.

Toen het droog was besloten we een drankje te gaan doen bij de bar in het resort, het was happy hour, dus het werden 2 drankjes, met uitzicht op zee!

Daarna maakten we een strandwandeling en besloten we bij het BBQ-buffet van ons resort te gaan eten. We zaten op het strand en hoefden alleen even aan te wijzen wat we wilden, zodra het klaar was kwam de ober het brengen. Helaas begon het, vlak voor wij aan het toetjesbuffet wilde beginnen, te regenen, het toetje hebben we maar binnen opgegeten.

Toen we naar onze kamer gingen bleek het diertje wat ‘s middags al een irritant geluid maakte er nog steeds te zitten. (het bleken vleermuizen te zijn die een holletje hadden in het dak van ons chaletje) Achteraf ging het geluid heeeeeel de nacht door, ik had erg slecht geslapen!