donderdag 27 oktober 2011

KL-tower / Batu Caves / aapjes / Fire Fly's

Toen we vanochtend wakker werden namen we de lift naar de bovenste etage (wij slapen al op de 1 na bovenste etage ;) ) om een duik te nemen in het zwembad. Dat was echt heerlijk! Daarna nog even de krant gelezen en genoten van het zonnetje.

Ons hotel

Na ons ontbijt besloten we de KL-tower op te gaan. De tower staat naast ons hotel, maar is wel een heel stuk hoger, en ligt eigenlijk ook nog op een bergje, dus we stonden echt heeeel hoog en hadden mooi uitzicht over KL.

Ons hotel vanaf de KL-tower

Hierna wilden we even naar het parkje achter de Petronas-towers, we hadden niet heel veel tijd want om 14.30 werden we opgehaald voor onze tour. We liepen naar de Petronas-towers, maar om bij het parkje te komen dachten we dat we door de shoppingmall moesten ;) :D Daar was het lekker koel en....heb ik eindelijk mijn eerste vakantie aankoop gedaan! Een echte Guess tas !! Ben er helemaal blij mee, eindelijk mijn eerste tas met leuke vakantie aankoop erin!

Het parkje konden we zo 1,2,3 niet vinden dus besloten we om terug te gaan naar het hotel en onderweg te lunchen. Toen wij net in de hotelkamer aankwamen belde onze gids voor de dag al op. Wij ons snel klaar gemaakt en we gingen op pad. Eerst naar de Batu Caves, ik weet niet precies wat het is, maar het is iets Hindoes en dus in een grot. En we moesten heel veel trappen op om er te komen!

Van bovenaf hadden we mooi uitzicht over de skyline van KL!

Daarna gingen we verder met onze gids richting de vuurvliegjes. Onderweg nog even gestopt bij een echt Maleisisch huis. (onze gids wilde graag foto's van ons samen maken, we hebben we tig keer moeten poseren, haha )

Ja, de Ikea hebben ze hier ook:

We gingen onderweg nog aapjes voeren en bij een vuurtoren kijken. Normaal rijdt je daar met de auto naar boven, maar, om onduidelijke redenen ging dat vandaag niet. Dus moesten we te voet. Onze gids baalde flink en zei dat het zeker een tocht was van 1,5uur. Lieten wij ons natuurlijk niet door afschrikken, maar achteraf bleek het nog geen 20min te zijn. Wij denken dat onze gids nog nooit dat rondje heeft hoeven lopen en het alleen met de auto heeft gedaan ;) :D

De gids had eten meegenomen voor de aapjes. Ik vond het een beetje eng, maar Tonnie voelde zich (natuurlijk!) helemaal thuis tussen de apen!

Dichterbij durfde ik niet te komen!

Hierna gingen we naar het seafood restaurant. Daar hebben we redelijk lekker gegeten, maar daar moesten we wel ons best voor doen:

En toen ineens ging het regenen en regenen en regenen.

En daarna onweren. Ik heb het nog nooit zo hard horen onweren en zien bliksemen. Dit was echt extreem!! En ook een beetje eng, maar iedereen zat heel relaxed in het restaurantje (met golfplaten en zonder zijkanten) dus ik bleef ook maar kalm! Na een heel tijdje stopte het met regenen en werd de onweer wat minder (lichtflitsen bleven, maar de donder bleef uit )

Ondanks dat de bliksem bleef gingen we toch met een bootje de rivier op (vond ik niet leuk!) op zoek naar de vuurvliegjes. Hier hebben we geen foto's van kunnen maken, maar je moet je voorstellen dat je langs een oever van een rivier vaart en er overal kerstverlichting in de bomen knippert. En om te laten zien dat het geen kerstverlichting was haalde de gids nog 3vliegjes uit de boom en legde die in onze handen. Heel mooi om die beestjes te zien!

Daarna gingen we weer terug naar KL. Nu zijn we in het hotel, nog even een foto van ons uitzicht:

Morgen de laatste dag, om 23.15 vliegen we weer terug naar NL.

1. Eindelijk tijd gehad om jullie verslag helemaal te lezen. Jullie hebben echt veel gedaan en ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben. Die tocht door de jungle, zwemmen bij de waterval, snorkelen en duiken, dat is toch geweldig om te doen. En zoveel steden bezocht, heerlijk.

Het enige jammere is dat het shoppen tegenviel qua prijs :P